English version

Baly Nguyễn & Tara Transitory

Baly Nguyễn tworzy performanse dźwiękowe, mieszka i pracuje w Berlinie, identyfikuje się jako osoba niebinarna. W swoich pracach odwołuje się do problematyki dyskursów kolonialnych, queerowego feminizmu i wietnamskiej diaspory. Ma za sobą studia na Institute of Applied Theater Studies w Gießen. Zajmuje się performansem od 2010 roku, samodzielnie i w współpracy m.in. z Damianem Rebgetzem (Elegy for Television, 2016), blend (singing whales and bodyless sirens, 2017) oraz z Tümay Kılınçel & Nuray Demir (WOW, 2017).

Tara Transitory a.k.a One Man Nation tworzy coś, co jedni uważają za sztukę, drudzy za muzykę, a inni za szmirę. Można wobec tego stwierdzić, że swoją twórczością wyraźnie rozsadza współczesne kategorie. Jest trans nomadką, która eksploruje miejsca krzyżowania się płci, hałasów i rytuałów. W tym celu używa dźwięku, perfomansu i wywołuje zbiorowy trans. Pracuje w Berlinie i w Chiang Mai (Tajlandia), gdzie kieruje przestrzenią performatywną e x t a n t a t i o n.

Nguyễn i Transitory od 2017 roku współpracują ze sobą zarówno w sferze artystycznej, jak i filozoficznej, badając możliwości dekolonizacji dźwięku, syntezy i rytmu. Jednocześnie prowadzą nieakademickie, empiryczne studia nad queerowym obliczem diaspory wietnamskiej i diaspory społeczności południowo-wschodniej Azji. Podczas Lava Festival II duet wykona kompozycję inspirowaną kultowym filmem Kennetha Angera, czyli “Lucifer Rising” (1972).